köpvillkor

BESTÄLLNING

När vi har mottagit din beställning får du en orderbekräftelse utsänd till den epost du angav i samband med beställningen. Alla varor som går att beställa finns i lager om ingen annan information anges.

PRISER OCH AVGIFTER

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms, för närvarande 25%.

BETALNING

flatform erbjuder direktbetalning med internetbank eller kortbetalning genom vår betalningspartner Payson. Payson ställer höga krav på säkerhet och är PCI-certifierade av Trustwave som är en organisation för säker e-handel. Kortbetalning är möjlig med följande korttyper:
-VISA
-MasterCard
-Diners Club
-Maestro

LEVERANS

Flatform levererar fraktfritt inom norden. Mindre beställningar (under 1000 gr) levereras med Postnord till din brevlåda eller närmaste ombud. I sistnämnda fall får du ett sms eller mail när ditt paket är redo för upphämtning.

Större paket levereras med Schenker. Schenker använder sig av utlämningsställen och du aviseras via mejl eller sms.

LEVERANSTID

Leveranstiden är vanligtvis 2 – 5 arbetsdagar från beställningsdagen.

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst.

EJ UTHÄMTAT PAKET

För alla stora brev och paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 100 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

ÅNGERRÄTT

Du har 14 dagars ångerrätt från att du tog emot ditt paket enligt gällande lagstiftning. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan du köpt. Köparen står själv för returfrakten vid ångrat köp eller byte och varan ska vara oanvänd samt befinna sig i samma skick som varan gjorde vid leveransen.

RETUR

Föranmäl din retur genom att mejla flatform på kundservice@flatform.se . Vid retur skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Vi rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt som när de levererades till dig. Om din hantering av varan har inneburit en värdeminskning av produkten kommer vi att göra ett avdrag på återbetalningen med ett belopp motsvarande denna värdeminskning. Observera att sådant avdrag kan uppgå till varans totala pris.

ÅTERBETALNING

Vi kontaktar dig via epost när returen har behandlats och därefter görs en återbetalning, alternativt sänds bytesordern från lagret, beroende på om du valt att göra ett byte eller ångrat köp för återbetalning. Återbetalningen görs utifrån det betalsätt du använde dig av vid köpet.

REKLAMATION

Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera en produkt inom 3 år från att du tog emot varan, förutsatt att produkten var felaktig vid leveranstillfället. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till dig (se Försenad/ transportskadad leverans ovan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan dig och flatform eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig.

flatform rekommenderar dig att alltid undersöka produkten när den levererats och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts/ borde ha upptäckts och inom skälig tid. Kontaktar du oss inom 2 månader från att du upptäckt felet räknas det som att du anmält felet inom skälig tid. Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att varan mottagits har du ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt.

Du anmäler din reklamation till oss via kundservice@flatform.se:

För snabbare hantering av din reklamation ber vi dig att sända in ett par bilder där problemet syns på ett tydligt sätt samt att du skriver med en kort beskrivning av defekten. I det fall vi vill ta tillbaka varan för bedömning av reklamationen kommer vi att sända dig en förbetald retursedel, retursedeln sänds ut antingen per post eller epost så att du enkelt och smidigt kan sända tillbaka varan för bedömning.

Om reklamationen bedöms godkänd har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation ska du hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig.

flatform förbehåller sig rätten att neka en ogiltig reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande lagstiftning.

PERSONUPPGIFTER

Personuppgifter som kunden lämnar till flatform kommer att behandlas  enligt gällande lagstiftning (GDPR) Kundens uppgifter används endast i vårt kundregister för att underlätta kontakten mellan oss och kunden. Information som är nödvändig för att avsluta ett köp, hanteras även av Payson. Därutöver lämnar vi inte ut information till någon.

 

ÖVRIGT

Allt material som publiceras på https://www.flatform.se, inklusive logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan flatforms uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.

 

FÖRETAGS- OCH KONTAKTINFORMATION

flatformdrivs av gform Aktiebolag

Organisationsnummer: 556611-7528

Telefon: 070-7313910

Epost: kundservice@flatform.se

Adress:

flatform

c/o gform Aktiebolag

BELLMANSGATAN 38

11847 Stockholm

fri frakt inom sverige, danmark, finland, norge